Rozwiązania, które musisz wdrożyć, aby usprawnić logistykę firmy w czasie COVID-19
Pandemia koronawirusa spowodowała konieczność wprowadzenia nagłych zmian m.in w codziennej organizacji pracy pracowników w wielu firmach logistycznych. Przedsiębiorstwa z branży logistycznej odczuwają skutki kryzysu; ze względu na konieczność funkcjonowania muszą skuteczniej docierać do klientów z ładunkami i wciąż szukają rozwiązań, które usprawnią pracę.
Jak sobie radzić w tych niepewnych czasach? Wyobraź sobie, że chcesz na bieżąco kontrolować zdalnie pracę swoich pracowników oraz otrzymywać od nich informacje o przebiegu pracy. Aby było to możliwe, możesz skorzystać z systemu TrustTrack, aby móc natychmiast zareagować, gdy dana sytuacja będzie tego wymagać i zmienić np. zadania dla wybranego kierowcy tak, aby podjął jeszcze dodatkowy ładunek lub ostrzec go, gdy auto ma zły stan techniczny.
Ułatwieniem w takich sytuacjach są nowoczesne, inteligentne rozwiązania wykorzystujące telematykę, które warto poznać. Są to m.in platforma TrustTrack do zarządzania pracą kierowców, monitoring GPS i czytnik kart firmowych, które umożliwiają zdalne sczytywanie tachografów i kart kierowców. To narzędzia, które pomagają skuteczniej planować pracę pracowników i optymalizować trasy przejazdów tak, aby oszczędzać firmowe paliwo oraz przebyte kilometry.
Dostarczasz towary, a Twoim klientom zależy na jak najszybszym otrzymaniu np. lekarstw? Wykorzystaj nowoczesne narzędzia telematyczne, aby informować klienta o historii przejazdu na bieżąco i udostępniaj mu link do śledzenia pojazdu w czasie rzeczywistym i sprawdzaj na bieżąco informacje o dokładnym przebiegu danego pojazdu. A jeśli bardzo Ci zależy na tym, aby szybko otrzymywać zdalne raporty i dokładne lokalizacje samochodów należących do Twojej floty firmowej, to wystarczy skorzystać z usługi monitoringu GPS.. Dodatkową korzyścią jest możliwość odczytu innych danych z komputera pokładowego CANBus za pomocą portu OBD II. Natomiast czujniki umieszczone w przestrzeni ładunkowej ułatwią Ci np. monitorowanie odpowiedniej temperatury przewożonych lekarstw.
Jak usprawnić logistykę w firmie transportowej w czasie COVID-19?
1. Weryfikuj wydajność floty na bieżąco dzięki nowoczesnej platformie do zadań specjalnych TrustTrack i skuteczniej otrzymuj raporty o stanie technicznym aut.
Jak działa system TrustTrack? To wielofunkcyjna i nowoczesna platforma, która ułatwi Ci w firmie zarządzanie flotą kierowców w czasie rzeczywistym bez konieczności bezpośredniego kontaktu z kierowcami. Największą zaletą korzystania z systemu TrustTrack jest to, że możesz monitorować pracę kierowców i śledzenie pojazdów w sposób całkowicie zdalny, co w czasie epidemii jest bezpieczne, wygodne i nie naraża Cię ani Twoich pracowników na ryzyko zakażenia koronawirusem. Natomiast dzięki gotowym analizom z platformy TrustTrack w łatwy sposób ocenisz, jakie usprawnienia we flocie firmowej możesz wprowadzić, aby zwiększyć jej wydajność.
To zaawansowany system, który również możesz potraktować jako dodatkowe wsparcie do ostrzegania kierowców przed awariami pojazdów, stanem technicznym czy ewentualnymi zagrożeniami. W czasie podróży system TrustTrack monitoruje stan techniczny pojazdów i w razie wykrycia zagrożeń, natychmiast Cię o nich poinformuje. Dzięki takiej funkcji i raportom możesz natychmiast podjąć konkretne działania i jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo swoich kierowców.
2. Łatwiej zarządzaj zdalnym zespołem kierowców i organizuj ich pracę
Dzięki temu systemowi możesz tak dostosować harmonogram do trybu pracy kierowców, aby mieć pewność, że każdy z nich przestrzega właściwego czasu pracy i odpoczynku zgodnie z prawem. Ponadto pozwoli Ci na łatwiejsze zarządzanie zwiększonym ryzykiem zmęczenia kierowców. Kontrolowanie pracowników pod tym względem jest koniecznie, bo możesz w łatwy sposób zweryfikować czy swoim zachowaniem nie narażają Twojej firmy na dodatkowe koszty finansowe w postaci kar za nieprzestrzeganie przepisów prawnych. To również doskonały sposób na poprawę bezpieczeństwa pracowników w trakcie codziennych obowiązków.
Wdrożony w Twojej firmie system lojalnościowy m.in za przestrzeganie zasad eko-driving zwiększy motywację kierowców do tego, aby każdy przebyty kilometr pokonywali bardziej świadomie i w trosce o środowisko, co korzystnie wpłynie na oszczędność paliwa firmowego. Błyskawiczne pobieranie danych z systemu powoduje, że możesz mieć pod kontrolą to, czy Twoi kierowcy przestrzegają zasad ekonomicznego podróżowania zgodnie z ideą eco-drivingu.
Jakie jeszcze rozwiązanie wdrożyć w firmie? Warto skorzystać z intuicyjnego monitoringu lekkich pojazdów dostawczych, który odczytuje dane producenta z komputera pokładowego CANbus dzięki umieszczonemu portowi OBD II. Co dzięki temu zyskujesz?
Możliwość kontroli zużycia paliwa pojazdu, sprawdzenia dokładnej pozycji auta lub sprawdzenia czy na drodze Twojego auta nie występują akurat korki lub czy nie miał miejsca wypadek. Dzięki temu wiesz, że dostarczysz na czas towar Twojego klienta.
A za pomocą dodatkowych czujników temperatury i otwarcia przestrzeni ładunkowej masz możliwość regularnej kontroli temperatury przewożonych towarów np. leków, środków medycznych, które Twoi pracownicy dostarczają do klientów.
Przewozisz produkty, które wymagają spełnienia konkretnych warunków dot. temperatury przechowania? Jeśli przewozisz produkty np. dla firm farmaceutycznych lub medycznych, to taki system pomoże Ci w monitorowaniu poziomu odpowiedniej temperatury ładunków i wykryciu wszelkich nieprawidłowości. To również bardzo dobre i pomocne rozwiązanie dla Ciebie, jeśli przewozisz żywność, która wymaga bezpiecznego przechowania w odpowiednich temperaturach. Monitoruj łatwiej temperaturę ładunku i otrzymuj powiadomienia w przypadku jakichkolwiek zmian.