Przedstawiciel handlowy Rupteli skontaktował się z firmą w dobrym momencie – trwały poszukiwania nowego systemu. Podstawowe wymogi nie były skomplikowane: oprogramowanie miało przede wszystkim dostarczać jak najdokładniejszych danych dotyczących lokalizacji pojazdów w trasie oraz szacowanego czasu zakończenia przejazdu. Przedstawiciel Rupteli w ciągu kilku rozmów przedstawił TrustTrack menadżerom firmy i zaproponował atrakcyjne warunki.
Instalacja systemu w firmie oraz modułów w należących do niej pojazdach odbyła się bez przeszkód. Ciągniki siodłowe nie były uziemiane – prace odbywały się podczas przerwy weekendowej w bazie. Nie było problemu także w przypadku ciężarówek przebywających poza bazą – instalatorzy Rupteli byli mobilni i po uprzednim umówieniu dotarli również do tych pojazdów. Pracownik Rupteli wykonał także w firmie PHU Zbigniew Podliński wywiad dotyczący jej konkretnych potrzeb. Na podstawie jego wyników odbyły się dwa osobne dni szkoleń z obsługi TrustTracka, w których wzięła udział część pracowników.
Po szkoleniach, podczas eksploatacji systemu, przydatne okazały się jeszcze inne funkcjonalności TrustTracka. W przedsiębiorstwie z powodzeniem korzysta się z możliwości zdalnego odczytu tachografów, podczas gdy wcześniej trzeba było to robić manualnie, korzystając z obecności ciężarówek w bazie. Zdalny odczyt tachografów może się obecnie odbywać w dowolnym czasie. TrustTrack jest także wykorzystywany do kompleksowej analizy czasu pracy kierowcy (system sam monitoruje czas i zaznacza potencjalne wykroczenia), a także generowania kompletnych raportów na ten temat. Program spełnia też swoją podstawową funkcję: informacje o lokalizacji pojazdów są dostępne w każdej chwili, a dzięki integracji z Google Maps odczyt jest prosty i czytelny dla każdego.
TrustTrack jest w tej chwili wykorzystywany w firmie przez kilku różnych pracowników, z których każdy korzysta z niego w inny sposób – jedni generują raporty i zajmują się kontrolą paliwa i lokalizacji kierowców, inni zaś korzystają z możliwości odczytu tachografów. Jest to możliwe dzięki prostocie obsługi i intuicyjnemu interfejsowi. Po kilku miesiącach system został uzupełniony o moduły kontroli poziomu paliwa instalowane w zbiornikach ciężarówek. Dzięki zawsze aktualnym danym dyspozytorzy mają komplet informacji o poziomie paliwa w zbiornikach, ale także mogą kontrolować tankowanie, zużycie, jak również są alarmowani o ewentualnych ubytkach.
W ciągu około półtora roku eksploatacji systemu TrustTrack pracownicy PHU Zbigniew Podliński kontaktowali się z supportem trzykrotnie, przy czym dwukrotnie z tym samym problemem tkwiącym po stronie firmy. Same zgłoszenia odbywały się drogą elektroniczną, a problemy zostały rozwiązane szybko przy użyciu zdalnego pulpitu, bez konieczności wizyty serwisantów.
Obsługujący TrustTrack pracownicy PHU Zbigniew Podliński podkreślają, że system działa bez zarzutu i w 100% spełnia ich oczekiwania.